شرکت پتروآکام

ساخت وبلاگ

کاربرد تری پلی فسفات سدیم

تری پلی فسفات سدیم یک ترکیب معدنی است که با گرم کردن مخلوطی از مونو سدیم فسفات و دی سدیم فسفات تولید می شود. تری پلی فسفات سدیم به عنوان نگهدارنده و امولسیون کننده مواد غذایی برای غذاهای مختلف بسته بندی شده مانند گوشت ، غذاهای دریایی ، مرغ و خوراک دام استفاده می شود. بعلاوه ، تری پلی فسفات سدیم نیز به عنوان نرم کننده آب در مواد شوینده است. تری پلی فسفات سدیم همچنین به عنوان ماده تمیز کننده در رنگدانه های ضد خوردگی ، پارچه ، برنزه کردن چرم ، تصفیه فلز ، کاشی و سرامیک و تصفیه آب به کار می رود.

بازار جهانی تری پلی فسفات سدیم را می توان بر اساس درجه و فرمول تقسیم کرد. از نظر درجه بندی ، بازار تری پلی فسفات سدیم را می توان به درجه بی آب و درجه هیدرات تقسیم کرد. درجه حرارت بدون آب حاوی 56.5٪ پنتاكسید فسفر (P2O5) است ، در حالی كه درجه هیدرات 46.5٪ تا 47.5٪ پنتاكسید فسفر (P2O5) دارد. براساس فرمولاسیون ، بازار را می توان به ژل ، قرص ، مایع و پودر خشک تقسیم کرد. بخش پودر خشک به دلیل افزایش تقاضا برای پاک کننده های سطحی ، مواد شوینده خانگی ، بر بازار تری پلی فسفات سدیم حاکم است. پیشرفت تکنولوژی در مواد شوینده صنعتی و استفاده روز افزون از تری پلی فسفات سدیم به عنوان ماده تمیز کننده و پراکندگی در کاربردهای دیگر مانند فرآوری سرامیک ، خمیردندان ، بازدارنده شعله و تولید لاستیک باعث افزایش تقاضا برای تری پلی فسفات سدیم در دوره پیش بینی شده می شود.

افزایش تقاضا برای بسته بندی مواد افزودنی غذایی در سرتاسر جهان یکی از مهمترین عوامل ایجاد تقاضای تری پلی فسفات سدیم است. تری پلی فسفات سدیم سطح pH را بالا می برد و همچنین ظرفیت نگهداری آب مواد غذایی بسته بندی شده را هنگام استفاده به عنوان نگهدارنده مواد غذایی افزایش می دهد. افزایش مصرف مواد تمیز کننده خانگی و رشد در فن آوری های لباسشویی از دیگر عواملی است که انتظار می رود در طول دوره پیش بینی باعث تقویت سه گانه تری پلی فسفات سدیم شود. غلظت محدود تری پلی فسفات سدیم در کاربردهای مختلف به دلیل افزایش نگرانی های سلامتی نسبت به سطح بالای فسفاتها ، برای مهار بازار تری پلی فسفات سدیم در دوره پیش بینی پیش بینی شده است. علاوه بر این ، تخمین زده می شود که در دسترس بودن جایگزین های دیگر و اجرای مقررات سختگیرانه بر روی مواد شوینده بر پایه فسفات تأثیر منفی بر بازار سدیم تری پلی فسفات در آینده نزدیک داشته باشد. تری پلی فسفات سدیم در تولید خوراک دام ، علف کش ها و کاربردهای طیور استفاده می شود - فرصت های پرسود را برای تولیدکنندگان فعال در بازار تری پلی فسفات سدیم فراهم می کند. تری پلی فسفات سدیم در بخش کشاورزی محبوبیت پیدا می کند ، زیرا رشد میکرو ارگانیسم ها و باکتری های مضر را مهار می کند.

شرکت پتروآکام...
ما را در سایت شرکت پتروآکام دنبال می کنید

برچسب : کاربرد تری پلی فسفات سدیم,تری پلی فسفات سدیم, نویسنده : petro petroakam بازدید : 171 تاريخ : چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399 ساعت: 20:25

خبرنامه